BANNERREKLAME

STUDIE OPGAVE

Under mit studie som multimediedesigner, fik vi mulighed for at vælge speciale. Jeg valgte specialet digital markedsføring, som blev min første introduktion til digital konceptudvikling, hvilket kampagnen nedenfor – en eksamensopgave på 3. semester som var særlig sjov at lave – er et eksempel på.

Den individuelle opgave gik ud på at planlægge og udforme et koncept til en bannerreklame for et fiktivt produkt fra kaffemærket Gevalia. Bannerreklamen skulle som minimum udarbejdes i fire specifikke formater og være interaktive.

Det fiktive Gevalia produkt er en ny kaffevariant lavet af de sjældne Luwak kaffebønner. Luwak kaffe betragtes som en delikatesse og er derfor et såkaldt high-end produkt, hvilket afspejler sig i prisen. Udfordringen var at lave content, der rammer forbrugeren med lyst til at prioritere nydelsen ved at få en eksklusiv og kostbar kaffeoplevelse. 

Min løsning var humor, selvforkælelse og tilgængelig luksus. 

Scroll ned for at se hvad jeg mener med det. 

2017

OPGAVER

Billedredigering
Illustration
Grafisk design

CREDITS

Irene Benthin

Jeg ville fange dem, der går op i kaffe på et passioneret niveau, og tage dem med på en nydelsesrejse. For mange er dét at drikke kaffe ekstremt stimulerende, så oplevelsen i sig selv kan blive en livsstil. Alene duften af kaffe kan fremkalde alle mulige følelser og føre en hen i en helt anden sindstilstand.

Banneret illustrerer netop dette. Den nye Gevalia kaffe er så god og unik, at den får den moderne kvinde til at føle sig som en fornem dame fra Barok tiden – ergo må det være en udsøgt delikat kaffe.

Kvinden, i fuld Marie Antoinette påklædning, er en humoristisk metafor for Gevalia produktets eksklusivitet. Barok stilen giver også associationer til modeverdenen, som f.eks. bruger stilen ved modeshows af deres Haute Couture kollektioner. Gevalia er kendt for deres sjove reklamer, så hvorfor ikke drage nytte af deres brandingstrategi og forsætte designlinjen?

Jeg skulle også udtænke nyt produktnavn og emballagedesign til det fiktive kaffemærke. Navnet LUX leder straks tankerne til luksus, mens farverne er mere nytænkende og anderledes for at skabe opmærksomhed for et nyt produkt med et nordisk islæt.