Digital konceptudvikling

Sønderborg Køkkenet

På denne side har jeg samlet et udpluk af mine arbejdsopgaver, som jeg har haft ansvar for under min ansættelse hos Sønderborg Køkkenet fra 2018 til 2024.

Som digital konceptudvikler mestrer jeg mange discipliner indenfor marketing, herunder også alt dét, der ikke er online. Således omfattede mine arbejdsopgaver hos virksomheden udvikling, produktion og vedligeholdelse af sociale medier, hjemmeside, annoncer og salgsmateriale i alle afskygninger.

I det følgende kan du læse lidt om, hvordan jeg har sat mit præg på marketing bag Sønderborg Køkkenet.

2023

OPGAVER

Konceptudvikling
Billedredigering
Grafisk Design
Tekstindhold
Planlægning
SOME
Videoproduktion
Fotografering
Videooptagelse
Illustration

CREDITS

Irene Benthin

Et af de vigtigste parametre i marketing er genkendelighed. Uanset hvilket produkt en virksomhed fremstiller eller yder, så skal sammenhængen, mellem dét virksomheden fortæller og dét modtageren oplever, fremgå tydeligt. Dette gøres ved at sikre kontinuerlig ensartethed både visuelt og sprogligt i alt kommunikation og på tværs af alle virksomhedens marketingkanaler.

Alt indhold er planlagt og produceret med udgangspunkt i virksomhedens visuelle identitet, som jeg har været med til at optimere (se blandt andet min case om salgsmateriale her). Således er modtageren aldrig i tvivl om, hvem der er afsender af det pågældende budskab, uanset hvilket platform det præsenteres på, f.eks. Instagram, virksomhedens hjemmeside eller et andet medie. Genkendelighed skaber nemlig tillid og øger troværdigheden, så virksomheden fremstår professionel og attraktiv overfor potentielle kunder.

Vi lever i en tid domineret af algoritmer. Den teknologiske udvikling har givet adgang til en strøm af uendelig information, som på godt og ondt har stor indflydelse på enhver forbruger. Som virksomhed er man underlagt et system styret af teknologigiganter og høje annoncebudgetter. Der er mange konkurrenter om samme målgruppe mens forbrugerne til gengæld bliver bedre til at navigere mellem de forskellige budskaber. Som følge heraf, er forbrugerne blevet mere kræsen med deres opmærksomhed.

I min funktions som digital konceptudvikler er det derfor afgørende at planlægge ud fra et realistisk marketingsbudget efter virksomhedens faktiske kapacitetsforhold og driftsmæssige ressourcer. Det er derfor min fornemste opgave at agere indenfor en fastlagt økonomisk ramme og tilstræbe at få mest mulig effekt og udbytte heraf.

Jeg overvåger således løbende annonceringsaftaler for at sammenholde forventning, pris og effekt. Modsvarer resultatet ikke virksomhedens målsætning på kort eller lang sigt, så skal strategi, layout, billede eller sprog tilpasses, så vejen til målet forbedres indenfor de fastlagte budgetmidler.

En strategi har til formål at styrke virksomhedens markedsposition med størst muligt potentiale for succes. I mit arbejde for Sønderborg Køkkenet er det lykkedes mig at opbygge en mere personlig relation til målgruppen, der som resultat interagerer med brandet og giver det opmærksomhed.

Forholdet til målgruppen blev mere tillidsfuldt med tydelig respekt og forståelse imellem parterne, hvilket også har afspejlet sig i kvaliteten af forespørgsler med ordre til følge. Således blev der skabt et godt fundament til at opbygge et voksende kundegrundlag.

Men meget mere kendetegner min tid som digital konceptudvikler hos Sønderborg Køkkenet. Ønsker du en uddybning af min rolle, er du velkommen til at kontakte mig her.

Har du lyst til at se flere eksempler på mit arbejde, så scroller du bare videre og tak for at kigge med.

Kontakt mig

Har du spørgsmål eller ønsker du at invitere mig til samtale?
Så er du velkommen til at give mig et kald eller sende et skriv.

+45 23 71 50 05
irenebenthin@live.dk

©copyright 2024. All rights reserved irenebenthin.dk